Skärgårdsprojekt

Postutdelning

Postutdelningen administreras av Hällaryds Skärgårdsförening och körs ut av Anemon från Matvik till respektive ö från början av juni till någon gång i augusti. OBS Anemon kommer inte att angöra Hallö i år.

​Vill du få din post till din ö så skicka in din anmälan senast 31 maj och, sätt in 300 kr på Skärgårdsföreningens Bankgiro 359-3274 eller Swish 123 535 86 01I fältet Verifikationskod skall du fylla i adressatens två första bokstäver i förnamnet respektive efternamnet, följt av första, andra och sista bokstaven i din ö. T.ex ToJoMuö = Tonni Johansson Mulö. Samma kod skall sedan fyllas i som meddelande vid betalning.

Maila uppgifterna till karltonni@gmail.com

Fyrar & Prickar

Vi tar hand om våra tre fyrar, Tjuvanabben, Joppe och Baggehegna så att vi kan ta oss till och från våra öar även i mörker. Vi ansvarar och driver åtta kardinalprickar i skärgården samt ett punktmärke vid Baggehegna.

Tärnö postbrygga

Kyrkesten

Briggören

Fennabören

Eskerna

Trollaholmen

Ekö Sydost

Mulö Sydväst

Ö-vandring

Varje sommar anordnas en ö-vandring på någon av öarna. Som guide försöker vi anlita någon som bott länge i skärgården och som kan berätta om öns historia.

Årets Övandring var på Mulö. Kalvöborna vill avvakta till nästa år.

Ark 56

ARK56 är ett nätverk av leder i Biosfärområde Blekinge Arkipelag. Lederna låter dig uppleva området på cykel, till fots, i kajak eller med båt.

Vid 13 nav möts lederna och här hittar du service och kan byta färdsätt.

Länk till Ark56 website