Skärgårdsprojekt

Postutdelning

Postutdelningen administreras av Hällaryds Skärgårdsförening och körs ut av Anemon från Matvik till respektive ö från början av juni till någon gång i augusti. OBS Anemon kommer inte att angöra Hallö i år.

Vill du få din post till din ö så skicka in din anmälan senast 31 maj och, sätt in 300 kr på Skärgårdsföreningens konto i Sparbanken i Karlshamn clearingnr 81539 kontonr 42971127. I fältet Verifikationskod skall du fylla i adressatens två första bokstäver i förnamnet respektive efternamnet, följt av första, andra och sista bokstaven i din ö. T.ex ToJoMuö = Tonni Johansson Mulö. Samma kod skall sedan fyllas i som meddelande vid betalning.

Maila uppgifterna till karltonni@gmail.com

Fyrar & Prickar

Vi tar hand om våra tre fyrar, Tjuvanabben, Joppe och Baggehegna så att vi kan ta oss till och från våra öar även i mörker. Vi ansvarar och driver åtta kardinalprickar i skärgården samt ett punktmärke vid Baggehegna.

Tärnö postbrygga

Kyrkesten

Briggören

Fennabören

Eskerna

Trollaholmen

Ekö Sydost

Mulö Sydväst

Ö-vandring

Varje sommar anordnas en ö-vandring på någon av öarna. Som guide försöker vi anlita någon som bott länge i skärgården och som kan berätta om öns historia.

Senaste ö-vandringen var på Hallö där Sterner Nilsson på ett mycket inspirerande sätt guidade oss runt på ön. Evenemanget som var välbesökt avslutades med kaffe och mingel vid Olssons sjöbod.

Ark 56

ARK56 är ett nätverk av leder i Biosfärområde Blekinge Arkipelag. Lederna låter dig uppleva området på cykel, till fots, i kajak eller med båt.

Vid 13 nav möts lederna och här hittar du service och kan byta färdsätt.

Länk till Ark56 website