Skärgårdsprojekt

DSC00007.jpg
Postutdelning på öarna 2023

Postutdelningen administreras av Hällaryds Skärgårdsförening och körs ut av Anemon från Matvik till respektive ö från 5:e juni till någon gång i augusti. OBS Anemon angör inte Hallö.

Du som vill eftersända din post anger adress SJÖPOST  vilken ö 374 94 Trensum.

T.ex. Tonni Johansson SJÖPOST Mulö 374 94  Trensum

Skicka samtidigt ett mail till kassören ”karltonni@gmail.com” med ditt namn och till vilken Ö posten skall lämnas. När postgången fungerar sätter du in 300 kr på Skärgårdsföreningens Bankgiro 359-3274 eller Swish 123 535 86 01

Anemon distribuerar post dagligen till Ekö Joggesö Tärnö från den 6 juni till slutet av augusti

Fram till 22 juni kommer posten ut med kvällsturen..

Fyrar & Prickar
Tonni i Bettan.jpg

Vi tar hand om våra tre fyrar, Tjuvanabben, Joppe och Baggehegna så att vi kan ta oss till och från våra öar även i mörker. Vi ansvarar och driver åtta kardinalprickar i skärgården samt ett punktmärke vid Baggehegna.

Tärnö postbrygga

Kyrkesten

Briggören

Fennabören

Eskerna

Trollaholmen

Ekö Sydost

Mulö Sydväst

Ö-vandring
Övandring_Hallö_2019-08-04_Sune_Ingrid_G

Varje sommar anordnas en ö-vandring på någon av öarna. Som guide försöker vi anlita någon som bott länge i skärgården och som kan berätta om öns historia.

Övandring genomfördes på Hallö 2019,

Mulö 2020 Kalvö 2021.

Ark 56
folso_3_mars2020.jpg

ARK56 är ett nätverk av leder i Biosfärområde Blekinge Arkipelag. Lederna låter dig uppleva området på cykel, till fots, i kajak eller med båt.

Vid 13 nav möts lederna och här hittar du service och kan byta färdsätt.

Länk till Ark56 website